Rozhovory – Gabry Ponte

Poslední pátek, 4. března, před Gabryho živým vystoupením v Disko Nachtschicht SCS ve Vídni jsem měl možnost s ním udělat interview. Ptal jsem se na otázky vztahující se k jeho nynější i dřívější tvorbě a k dalším věcem, které můžou zajímat jeho fanoušky a lidi, kteří mají rádi jeho muziku. Takže tady máte jeho odpovědi, užijte si to!


Nejdříve bych ti chtěl poděkovat, že jsi přijal mou nabídku na interview. Moje první otázka bude: na čem právě pracuješ ve studiu, na jakých projektech, ne remixích?

Téměř v pokaždé pracuji na nových video show pro kluby, myslím tím DVJ show, je to druh nové show, která kombinuje muziku a video. Už tedy nepracuji s CD, ale s DVD. A myslím, že produkce tokové věci je poměrně dlouhá, takže se teď soustředím na práci s několika málo lidmi, kteří mi pomáhají a společně děláme videa a nastavujeme vše potřebné, abychom mohli začít již zítra.



Takže dnešní noci bude DVJ show, že?

Ne, dnes ne, ale v Rakousku začne příští měsíc v dubnu … budeme vystupovat ve Vídni, v Grazu. A tohle je něco velmi nového, možná jsi o tom už něco slyšel … ale řeknu ti, že pracuji na nové kompilaci, která bude vydána snad v dubnu … a je to kompilace zvaná Dj Set, a budou to klubové tracky zmixované dohromady, a je to mix mezi věcmi, které hraji v rádiích, věcmi, které hraji v klubech a bude to něco odlišného. Také pracuji na nových singlech z nového alba, ale skutečně nevím, kdy budou vydány, protože jsem teď velmi vytížený ostatními věcmi, ale v každém případě budou.



Máš už DVJ show nebo teprve začneš? A v Itálii máš nějakou?

Ne, udělal jsem menší test v pár klubech, ale první chystám na zítřek. Každopádně, Roberto Molinaro udělal něco podobného v Bolzanu, pracuje totiž s videem už delší dobu a tak mi dost pomáhá … a věřím tomu, že tohle je budoucnost DJs a klubů.



Mohu se zeptat na nové album Eiffel 65, jak to jde?

Ve skutečnosti se o to starají Maurizio a Jeffrey … myslím, že bude lepší, když se zeptáš jich protože [trochu se směje] oni dělají na tomhle albu a jak jsem řekl, teď se víc soustřeďuji na svoji vlastní práci takže bude opravdu lepší, když se zeptáš jich … a možná budeš mít i interview s Eiffel 65!



Byl jsi mimo Itálii častokrát, cestuješ hodně po Rakousku, byl jsi ve Slovinsku, mnohokrát ve Španělsku, také ve Francii, zmiňoval jsi se o Dánsku a Německu. Plánuješ navštívit nějaké další země?

Doufám, že ano! Ve skutečnosti to nejsem já, kdo rozhoduje o místech kam mám jet a závisí to na promotérech klubů a mám agenturu, která vyřizuje moje rezervace a která obvykle vyřizuje požadavky odevšud a stará se o můj rozvrh.



Moje další otázka bude na film „Natale a Casa Deejay“ . Měli bychom tě v něm vidět hrát …

Hraní je velmi velmi velké silné slovo, ale každopádně …[směje se]



Mohl bys nám říct pár slov o natáčení filmu, jaké to je být hercem alespoň na chvíli?

Herec je další silné slovo, ale každopádně to bylo velmi zábavné, protože v rádiu jsme všichni velcí přátelé a měli jsme velmi dobrý čas, tak jsem ve skutečnosti měl jen 2 natáčecí dny, protože moje role byla velmi krátká. A v případě, že to s muzikou půjde špatně, tak bych mohl být bodyguardem!



Přemýšlíš o nějakých změnách ve tvém stylu? O nějakých experimentech jako jsi udělal v Sin Pararse? Plánuješ něco?

Řeknu ti co jsem již mnohokrát napsal na fóru. Muzika je něco co nemůžeš plánovat na 100%, myslím tím, že já obvykle dělám to co se mi líbí …pokud přijde něco jako Sin Pararse tak to je v pořádku, pokud něco jako Depends on you tak také. … možná až udělám něco odlišného v budoucnu, ale teď ti to neřeknu.



Jak jsi našel tak malé dítě pro tu skladbu?

Jeden můj přítel, který žije v Římě, je také producent. Poslal mi CD s několika tracky, na kterých pracoval. Poslouchal jsem to CD pozorně a na konci jednoho z těch tracků, byl to jeden z těch posledních na konci CD, byla část zazpívaná tím mladým chlapcem a poprvé, když jsem to slyšel tak se mi to velmi líbilo. Tak jsem mu zavolal a povídám mu: Podívej, velmi mě zajímá ta tvoje skladba a je možné, že bych ji mohl použít a možná bychom s tím mohli udělat něco společně? A on řekl, že jo a já jsem byl díky tomu skutečně šťastný. A tak mi poslal svoji skladbu a já jsem na ni pracoval společně s Luca Ventafridda, který je mladším producentem v BlissCorporation, nazvali jsme ji Papa Winnie for the ragamuffin, a po pár dní byla práce hotova, bylo to velmi rychlé. A pokud chceš vědět jméno člověka, který mi poslal ty tracky, a který je zároveň koproducentem této skladby, tak je to Tommaso Casigliani.



Kassa De Majorca byla docela oblíbená. Plánuješ se s ní vrátit už tohle léto nebo budeš mít jiný program?

Nevím jestli uděláme další Kassa De Majorca, ale pracuji s Giorgiem a snad společně uděláme něco v létě … ale nevím, záleží to na tom jak moc budeme zaměstnaní svými show a produkcemi. Každopádně, Kassa De Majorca byla pro nás dobrá zkušenost, protože mezi námi vytvořila velmi dobré vztahy.



A co Alla Discoteca, jak dlouho zabralo nahrávání jednoho programu?

Obvykle jeden den. Od rána do večera. Ráno jsme začali čtením e-mailů od fanoušků. Dělali jsme tracklist skladeb, které budeme hrát a samozřejmě jsme to dělali společně. Poslouchali jsme nové skladby každý týden, nechal jsem ho poslouchat co jsem našel a on dělal to samé. Odpoledne jsme nahrávali hlasy a potom jsme mixovali skladby, písničkami prokládali zvonky a mnohým dalším. Potom jsme přidali upravené hlasy a efekty.



Jaké skladby a autory v těchto dnech nejraději posloucháš a kteří skladatelé tě inspirovali na začátku tvé kariéry?

Vždy jsem byl fanouškem dance music už od začátku. Poprvé, když jsem zašel na disko tak mojí vášní nebylo tančení, ale pozorování Dj’s a toho co dělají. Zkoušel jsem to potom doma s mým prvním turntable a dělal jsem to léta. Takže mým základem je určitě dance, od konce 80tých let až po současnost mám všechny své vinyly a skladby v mé osobní kolekci. Od toho momentu poslouchám mnoho další hudby, dokonce rozdílné druhy jako raggie, hip hop, rock i klasiku … miluji to! Inspirace ke mě přichází odevšud. A myslím si, že nejlepší stránkou dance music je, že můžeš všechno mixovat s různými rytmy a udělat z toho velký hit.


Kolik ti bylo, když jsi si koupil svůj první turntable?

Myslím, že 16!



Už jsi někdy přemýšlel o vydání všech svých remixů dohromady v jedné kompilaci?

Přemýšlel jsem o tom, ale naneštěstí to není možné, protože mnoho mých remixů nejsou zlegalizované remixy. Obvykle, když slyším skladbu tak se mi velmi líbí, někdy se zeptám producenta, aby mi poslal hlasy, někdy udělám remix originální písně, ale s jejímy základními rytmy. Ale mnohokrát není možné tyto remixy vydat. Něco takového jsem udělal ve dvou DeeJay Parades, kde jsem mixoval. A pokud si vzpomínáš tak jsem skladby remixoval tak třikrát nebo čtyřikrát. Ale nemyslím, že by bylo možné to takle dělat pořád.



Na obalech tvých dřívějších CDs můžeme vidět jako logo takový trojúhelník … má to pro tebe nějaký zvláštní význam?

Nebylo to ani tak logo jako spíš grafická úprava … člověk, který dělal ten obal to sám navrhl a říkal, že je to dobré, takže to použil. Ale nebylo to logo, žádné nemám. Myslím tím, že pokud chceš logo tak by mělo být takové, aby reprezentovalo tebe samotného. Nemám nic takového, mé jméno je dostačující.



Je něco co by jsi chtěl vzkázat lidem na fóru?

Ano mám zprávu pro celé fórum! Nejdřív bych chtěl všem poděkovat, protože nemám moc času psát na fórum. Zkoušel jsem to, ale problémem je, že když jsem v kanceláři tak jsem příliš zaměstnaný svou prací ve studiu. Pokouším se najít si čas na psaní do fóra, když jsem v hotelu, kde čekám než jdu do nějakého clubu. I když tedy nemám čas tak na fórum píšu rád. Moje pocity jsou pokaždé velmi dobré, téměř každou noc se pokusím otevřít fórum, než jdu domů, a dívám se co píšete a vím, že jste pořád tam a tohle je pro mě velmi dobrá věc, která mi dává spoustu energie a síly.


Mnohokrát děkuji za interview!

Napsal LJ v letech 2004–2024. Design splácal Bulva v roce 2007. Přebírání jakýchkoliv částí webu je podmíněno naším souhlasem.

RSS

DanceMAG.cz - To nejlepší z taneční scény