Mash - Be My Girl

Ciaos, už jsem tady zase prostřednictvím recenzí. Jak jste u odkazu poznali recenze bude na novinku od italské formace Mash. Mash jsem si nevybral vůbec žádnou náhodou!!! Přímo naopak byl jsem zvědavý, jak si tihle velikáni na nebi taneční muziky budou stát v té nové a stále drsnější konkurenci.
   Ale popořadě... Nejdřív si musíme říct něco o historii a minulosti. Mash rozhodně není nováčkem taneční muziky! To asi nemusím moc zdůrazňovat, protože drtivá většina z vás bude bezesporu znát například megahit One Day a nebo, další z pořádně povedených a mých nejoblíbenějších, hit In Your Arms. Z kapánek bližší minulosti potom můžeme jmenovat například songy Fiky Fiky nebo Oak Island, oba velice povedené a hrané kousky. Ve vší podstatě můžeme říct, že většina songů od formace Mash už v tanečních kruzích natolik zlidověla, že je zná téměř každý!
   Pojïme se tedy podívat "na zoubek" novince Hey Baby... Komu by snad název něco připomínal, toho nelze než pochválit za poměrně dobrou znalost hudby vůbec. Ano, Hey Baby je předělávkou songu Hey Baby, který, pokud mě paměť nešálí, poprvé nahrál Bruce Channel, někdy odhadem v šedesátých letech. Song byl v průběhu těch několika desetiletí mockrát předěláván a dovolím si tvrdit, že dnes téměř není člověk, který by neznal refrén "Hey baby, I wanna know if you'd be my girl". Na to pravděpodobně vsadil i italský Mash při tvorbě zbrusu nové a ryze taneční předělávky pro rok 2005. Hned v úvodu se setkáme s novým raperským hláskem, který oživuje a přidává taneční atmosféru. Ihned po tomto krátkém raperském začátku se na řadu dostává ten zmiňovaný refrén, který je velice vhodně a vkusně doprovázen novými a velmi tanečně provokujícími italskými basy. Ale cover, tedy předělávka starého hitu, není jen o přidání basů pod starý základ. A toho jsou si vědomi i v Itálii :), proto se v písničce dočkáme i nezpěvné, pouze melodické části. Melodie je líbivá temperamentní, jednoduchá, rychle zapamatovatelná a především velice pěkně sladěná s již zmíněnými basy. Proto i ona nutí ke zvednu pozadí a odchodu na dancefloor! Aby toho snad nebylo málo, připravil si pro nás Mash i část jen raperskou, kde se velice pěkně pracuje s již zmiňovaným mužským hlasem, který nás provází v podstatě celou písničku. Tato část není dlouhá, takže posluchače neunaví, nijak neznechutí, ani se nestihne oposlouchat. Přestože podobné raperské výstupy v písničkách nemám moc rád, tahle mi opravdu padla do noty (a to je co říct)!
   Celkově se na písničku dá podívat ze dvou pohledů. Musí se nechat, že vsadit na tak provařený "flák", bylo od formace Mash velice prozíravé. Už jen kvůli námětu je téměř jisté, že písnička se hrát bude a ne málo. Na stranu druhou nelze autorům upřít, že cover je zpracován velice kvalitně, melodicky a víc než tanečně. Tedy si, mnou předpovídanou, dlouhou kariéru na tanečních parketech zaslouží. Je na každém z nás, který z těchto dvou úhlů si po prvním poslechu vybereme. Já osobně se přikláním k variantě dvě...!!!

Ukázka ZDE

Autor: DJ Radizz | 18. 3. 2005 0.00 | 4730× | RSS: 0×