Deejay-jany - Crazy

Deejay-jany - Crazy

Jde o první album Deejaye-janyho vydané na CD. Pracoval na něm od února a jmenuje se Crazy, k čemuž sám říká, že ho toto anglické slovo vystihuje i v osobním životě. Najdete na něm většinou instrumentálky (vlastní tvorba nebo melodie z lidových písní v tanečních úpravách), ale 4 písně nazpíval Darien_Tory (Tomáš Danaj) — dvě jsou přímo jeho v remixu a dvě společné.

Pojďme k obsahu. Musím uznat, že byla chyba si nejdřív jen rychle proklikat ukázky na YouTube — potom jsem si totiž myslel, že se jedná hlavně o lidové písničky a moc se to neblíží italo stylu, který Janymu tak jde (v ITDC byl poprvé už v roce 2008, což mu hned vyšlo i na první místo, celkově vyhrál 88×). Jenže když si člověk v klidu pustí celé CD a nepřeklikává myší, tak na něj drobně dýchne italo nádech — a hned je možnost si užít veselé melodie zasazené do příjemné basové linky. Samozřejmě se nejedná vždy o nabasované remixy, třeba v pořadí čtvrtá píseň Dobrá Nálada, kterou zpívá Darien_Tory, má sice slabší basy, ale rozhodně neurazí. U následující nazvané Stolen Summer jsem cítil, že kdyby se trochu vygradovala melodie a přidaly basy, byla by z toho novinka přímo do ITDC. Podobný pocit jsem měl i u Take Me Away. Hned potom zahraje hit Toto Leto, který určitě znáte z roku 2013, kdy byl v ITDC i druhý. Teď se dle názvu jedná o verzi roku 2020. Vychodí Slniečko nás přiblíží lento tempu. Vyloženě to zní jako něco z pořadu Il Camino di Gigi D'Agostino. Už to mám poznačeno jako jeden z hitů, který plánuju nasadit do ITDC.

Na začátku deváté písničky mě během prvních sekund napadlo, že se asi jedná o nějakou devadesátkovou vzpomínku. Jak jsem za moment zjistil, je to opravdu tak: You (Back to 90s). Psytrance verze hitu To Tá Heľpa rozhodně nadchne příznivce tohoto hudebního stylu. Při poslechu písně číslo 12 — Za Ľasami, Za Gorami, Za Dolinami — mě nejdřív napadlo, že je melodie nějaká šílená. Za moment mi docvaklo, že podle názvu je vlastně šílené celé album. Trochu šíleně mi přišla i následující Keď Mi Prišla Karta Narukovať. Šílenost zmiňuji samozřejmě jen v pozitivním smyslu. Pod názvem Vamos a La Playa jsem očekával remix Mirandy, ale místo toho se rozehrála hodně veselá melodie, kterou neznám. U písničky Macejko jsem si byl téměř jistý, že jde o předělávku, protože tahle melodie se mi moc nelíbí. Po chvíli hledání jsem zjistil, že je to v originále Karel Gott z roku 1973. V Hlbokej Doline zní zase trochu šíleně. Celé CD zakončuje Darien_Tory s vánočním hitem z roku 2018.

Těžko po poslechu říct, co vše byly melodie převzaté z lidových písní. Někde to je evidentní, ale často jsem si nebyl jistý. Celý playlist alba včetně odkazů ke koupi najdete na našem webu.

Autor: Lukáš | 14. 10. 2021 12.25 | 664× | RSS: 12×